Musa Çağıran, Umar Aminu, Serdar Gürler ve Umut Nayir

Beşiktaş'ın transfer gündemine 3 Temmuz 2018 Salı gününün akşamında dörtlü bir transfer paketi gündeme geldi. Spor Toto Süper Lig'in 2017/18 sezonunda küme düşen Osmanlıspor'un, 3 as oyuncusu ile ilgilendiğimiz çeşitli haber kaynakları tarafından da doğrulandı işte ben de bu transfer söylentisine nazaran bir yazı yazmayı düşündüm. Oyuncuların teknik özelliklerinden çok bu transferlerin hangi sebeplerle yapılacağını anlamak açısından yazacağım.
Keyifli okumalar...

Musa Çağıran


Beşiktaş'ın mevcut merkez orta sahasında Oğuzhan, Tolgay, Medel, Dorukhan Toköz ve Veli Kavlak var; bunlara ek olarak Atiba Hutchinson katılabilir. Ama Tolgay Arslan ve Veli Kavlak'ın takımda olacağını düşünmüyorum; bu isimlere ek olarak Atiba Hutchinson ile de anlaşılamazsa merkez orta saha rotasyonu Oğuzhan, Medel ve Dorukhan Toköz'den oluşacak. Tolgay, Veli ve Atiba'nın olmayacağını düşünürsek, eldeki bu rotasyon sayısal anlamda sıkıntı çıkartmış olacak. Bu noktada oraya transfer gerekiyor hatta sağ bek transferi yapılmazsa şayet Dorukhan Toköz'ün, sağ bek rotasyonunda değerlendirilmesi durumunda 2 transfer bile gerekebilir. Ben bu durum gereğince buraya transfer yapılması taraftarıyım, Musa Çağıran eğer mali olarak bizi yormayacak bonservis ve yıllık ücretlere gelecekse ben hayır diyemem. Bunu şöyle açıklayayım: Musa Çağıran, Osmanlıspor formasıyla yaklaşık 2 sezondur standardın üzerinde bir performans sergiledi. 2015/16 sezonundan itibaren Başkent takımında oynayan Musa Çağıran bu süre zarfında 97 maça çıktı ve 18 gol, 9 asist yaptı. Makul şartlardan kastım ise şu: Tolgay'dan minimum 7 Milyon Euro'luk bir bonservis bedeli kazanılması, Veli Kavlak ile yolların kesin olarak ayrılması durumunda; Musa Çağıran için maksimum 1.5 Milyon Euro'luk bir bonservis bedeli ve oyuncu ile TL üzerinden maksimum 2 Milyon TL ücret karşılığında anlaşılması beni üzmeyecektir. Taraftar nezdinde beklentinin doğru ayarlanması açısından bonservis ve maaşın doğru ayarlanması gerekmekte. Mali durum açısından da bu orantının doğru ayarlanmasının şart olduğunu düşünüyorum.

Umar Aminu

 Kanat rotasyonuna transfer yapılmasının şu an için zaruri olduğunu düşünmüyorum. Sağ bek, ofansif orta saha ve forvet mevkilerine transfer yapılması gerekirken kanat oyuncusu aramamız bana pek anlamlı gelmiyor. Ama bu konuyu da şöyle anlamaya ve açıklamaya çalışırsam: Beşiktaş takımının kanat rotasyonunda Quaresma, Ryan Babel, Jeremain Lens, Gökhan Töre, Orkan Çınar ve Aras Özbiliz'in olduğunu görüyoruz. Kanat rotasyonunu ikiye ayırmak gerekiyor zira Umar Aminu sol kanat oyuncusu. Bizim sol kanat rotasyonumuzda tek oyuncumuz: Ryan Babel. Transfer hareketliliği yaşanırken Beşiktaş Yönetimi, Şenol Güneş'in raporuna göre sağ bek, forvet ve 10 numara transferlerini en başa koyarak hareket ediyor. Fakat Ryan Babel'in durumu sıkıntı yaratan bir başka durum. Ryan Babel varken bile buraya bir transfer gerektiğini düşünüyorum çünkü bu sayısal anlamda gerekiyor. Bu noktada bir nebze olsa sırf yaşı, performansı ve Şenol Güneş ile yakalayacağı formu merak ettiğim için Umar Aminu transferine olumlu bakabilirim. Çünkü Quaresma, Ryan Babel, Jeremain Lens ve Aras Özbiliz'in de kulüpten ayrılma durumları var. Bu noktada gidecek oyunculara göre hareket edilmesi taraftarıyım. Umar Aminu için 1.5 Milyon Euro bonservis ve senelik maksimum 1 Milyon Euro'luk maaş verilmesi beklentilerin doğru ayarlanması açısından gerekli bir durum.

Serdar Gürler

Yukarıda yazdığım kanat rotasyonu Serdar için tamamıyla geçerli bir durum. Çünkü kendisi sağ kanat oyuncusu ve bizim o bölgede sayısal anlamda birçok oyuncumuz var. Geçen sezon transfer edilen Jeremain Lens ile Orkan Çınar, as olarak oynayan Quaresma ve sakatlıktan dönmesine rağmen taraftarın büyük umutlarla beklediği Gökhan Töre'nin olmasından dolayı Serdar Gürler burada gereksiz bir transfer olacak gibi duruyor. Serdar Gürler'in transferi üzerine oyuncuyu detaylı olarak incelemiştim. Burada konuşacağımız konulardan bir tanesi Quaresma, Jeremain Lens ve Aras Özbiliz'den en az 2 tanesiyle yolların ayrılacak olması. Örneğin Quaresma ve Aras Özbiliz ile yolların ayrılması durumunda rotasyon olarak Töre, Lens ve Orkan Çınar'ın olacağını görüyoruz. Ligde oynanacak 34 maç ve Avrupa Ligi'ni dahil ettiğimizde 40-50 maçlık dönemi bu 3 oyuncuyla aşacağımızı düşünüyorum. Bundan dolayı Serdar Gürler transferine kesinlikle karşı olduğumu belirtmek isterim.

Umut Nayir

Beşiktaş takımının forvet rotasyonunda an itibariyle 5 adet forvet oyuncusu bulunuyor: Alvaro Negredo, Vagner Love, Cyle Larin, Mustafa Pektemek ve Güven Yalçın. Yeni sezon içerisinde bu rotasyonda Alvaro Negredo, Vagner Love ve Mustafa Pektemek'in olmayacağını düşünüyorum. Yani bu düşünceyle birlikte rotasyonumuz Cyle Larin ve Güven Yalçın olarak kalacak. Beşiktaş Yönetimi'nin, geçen sezon yaşadığı forvet transferinden ağzı yanmış olabileceğini düşünüyorum. Bu yüzden Şenol Güneş'e ''acaba'' dedirtmeyecek bir as forvet verecektir. Yeni sezonda taktiksel olarak ''çift forvet'' oynayacağımız konuşuluyor, eğer böyle bir düşünce varsa forvet rotasyonunda 4 oyuncunun olması gerekmekte. XYZ, Cyle Larin, Güven Yalçın ve Umut Nayir olacak gibi görünüyor. Umut Nayir'in transferi üzerine detaylıca yazmıştım. Mustafa Pektemek'ten kalacak boşluğa Umut'un dahil edilmesi hem maddi hem de performans anlamında daha mantıklı olacaktır. Makul mali şartlar altında bu transferin gerçekleşmesini isterim. Oyuncunun bonservisinin elinde olduğunu biliyoruz, makul mali şartlardan kastım oyuncuya senelik 1 Milyon TL ücret ile kontratının yapılması beklentinin doğru ayarlanması açısından bence mantıklı olacaktır.


Beşiktaş'ın mali durumunu önemsiyorum, her zaman Beşiktaş için en iyisini diliyorum. Amacım yönetim aleyhinde algı oluşturup, kitleleri harekete geçirmek değil. Sadece benim doğrularım bu şekilde ve bunu açıklamanın hepimizin savunduğu ''demokrasi'' adına mantıklı olduğunu düşünüyorum. Beşiktaş'ta performans anlamında bekleneni vermeyen, bekleneni göstermek için çaba göstermeyen oyuncuların bu kulüpte yerinin olmadığını belirteyim. Ekonomi olarak zorluk çektiğimiz bu noktada transfer kararı alırken adımlarımızın sağlam yapılması en büyük dileğim zira var olsun Beşiktaş!


Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.