Şenol Güneş'in basın toplantısı üzerine

2018/19 sezonunu artık tamamen açmış bulunmaktayız. Bugün teknik direktörümüz Şenol Güneş'in yapmış olduğu basın toplantısıyla alakalı konu başlıklarını belirtip, yeni sezon ile alakalı kendi düşüncelerimi yazacağım.




''Oğuzhan'dan çok şey bekliyorum.''

Şenol Hocam'ın, Oğuzhan Özyakup'u evladı gibi gördüğü açık bir şekilde belli. Kendisinin kolay kolay insan kaybeden biri olduğunu düşünmüyorum. Zaten Türk oyunculara karşı olan sempatisini biliyoruz. Bu açıklamasıyla birlikte Oğuzhan Özyakup'un Oğuzhan Özyakup'tan da bir Cenk Tosun çıkartmak için böyle bir açıklama yaptı. 2015/16 sezonu içerisinde oynadığı oyunun üstüne çıkmasını bekliyor kendisinden. Eğer kaptan bu oyunun üstüne çıkarsa hem başarı anlamında hem de maddi anlamda Beşiktaş'ı epey rahatlatacak; kendisi açısından da bir Avrupa kapısı açılacak gibi görünüyor.

''Lens kulüp bulursa ayrılacak.''

Kanat rotasyonunu ikiye ayırmak gerekiyor, hem sağ kanat hem sol kanat olarak ikiye ayırdığımız takdirde sağ kanat rotasyonumuz oldukça kalabalık:
- Ricardo Quaresma
- Gökhan Töre
- Jeremain Lens
- Orkan Çınar
Bu doğrultuda kenarda bekleyen ve maaşı 2.5M Euro olan Jeremain Lens'in satılmasını ben de mantıklı buluyorum.

''Alvaro Negredo ile yollar ayrılacak.''

Hocanın mali durum ve oyuncu maaşlarındaki hakimiyetini ilk defa görüyorum. Bu doğrultuda da performans/maaş dengesinde performansın aşağıda, maaşın yukarıda olduğu oyuncular ile yolların ayrılması gayet mantıklı duruyor. Ek olarak hocanın istediği forvet tiplemesini düşündüğümüzde de  Alvaro Negredo'nun bu tiplemeye uymadığını anlayabiliyoruz. Maaş olarak 4.35M Euro alan bir oyuncunun da bu sıkıntılı mali yapıda gitmesi mantıksız olmayacaktır.

''Ersan Gülüm'ü direkt oynasın diye almıyorum.''

Savunma rotasyonumuzda da Vida ve Pepe'nin Dünya Kupası'nda iyi performans göstermesi ve birinin ayrılmasına kesin gözle bakılmasından ötürü savunmaya takviye yapılacak. Hatta Mitrovic'in de bir transfer durumu var ki net şekilde olacak gibi görünüyor. İşte Ersan Gülüm'ün, Pepe ya da Vida yerine değil Mitrovic yerine transfer edileceğini belirtti. Savunmanın ortasında sol ayağını kullanabilecek oyuncu eksikliği varken bu transferin de olduğu takdirde bu sorunun ortadan kalkacağını düşünüyorum.

''Rafael ve Opare gündemde yok.''

Hocanın Gökhan Gönül'den umudunu kesmediğini görüyoruz, açıklamalarından onun yerini alacak oyuncunun maliyeti konusunda da titiz davrandığını anladım. Eğer o bölgeyi Gökhan'ın alternatifi olarak biri alınacaksa kabulüm ama Gökhan'ın önüne bonservis verilerek oyuncu alınacaksa birçok mevkide de oynamasını istiyorum şeklinde görüşü vardı. Bu doğrultuda sağ bek konusu daha pek çok su kaldırır gibi görünüyor. Benim şahsi görüşüm mali şartlar oluştuğunda sağ beke ''acaba mı?'' dedirtmeyecek bir oyuncu alınıp, Gökhan'ın rotasyonda durması gerekir. Hocanın kararı ve transferde alınacak yol önemli.

''Atiba'nın 1 yıl daha kalmasından yanayım.''

Atiba Hutchinson konusunda ben de hocayla aynı fikirdeyim. Maaş konusunda kulüple anlaşmaya çalışıyorlar gibi haberler dönüyor. Atiba'nın 5 sezonluk Beşiktaş kariyerinde en az maça çıktığı sezonlardan bir tanesini yaşadık. Evet temposu düşmeyi başladı fakat bu sezon ligdeki 34 maç ve Avrupa serüveninde takımda durması gerektiğini düşünüyorum. Atiba ve ailesinin de İstanbul'da mutlu olduğu ortadayken bu anlaşma yapılacaktır fakat Atiba'nın geçtiğimiz sezonlardaki rolünün, bu sezon verilmemesi gerektiğini düşünüyorum.


Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.